Det går fort!!! + Namnfest

För tre månader sedan födde Beata. Det känns som om det var igår, förstås. Jag får jätteofta upp bilder från förlossningen och kommer på mig själv med att stå och torka tårar ur ögonvrån. Bara att tänka tillbaka på det ögonblick hon kom ut gör att jag ryser. Vi har i helgen kollat på bilder på henne för att göra bildspel och har upptäckt hur mycket hon har vuxit, utvecklats och förändrats sedan hon kom till världen. Det är som två olika ungar....
Här är ett urval av de senare bilderna.
      
Jag antar att jag också förändrats en del sedan man har blivit farsa, men det tror jag mer är upp till min omgivning att säga något om. det känns i alla fall som mitt tempo har sjunkit lite.

På lördag har vi äntligen Beatas namnfest. Vi kommer alltså inte ha något dop utan vi gör såhär istället. vi kommer att ha en cermoni med familjen först och sedan har vi "eftersläpp" för en hel hög med polare. Livemusik, tävlingar, bastu och discodans. Det ska bli fantastisk skojigt att alla kommer. Vi komer att vara alla vi syskon (Anders, Cecilia, Anna, Karin och Erik), vilket inte händer varje dag. Askul!! Det som kommer att vara tufft i veckan är att förbereda allt. Det skall sättas upp en scen, fixas med ljus och ljud. det ska dukas och pyntas. Det ska lagas en massa mat och fixa med tävlingar och underhållning. Drickat är fixat via nätet. Skitsmidigt att sitta vid sin macbook och klicka lite så kommer spriten på posten....

Utöver allt detta ska det vara två konserter på skolan denna vecka. På tisdag har mina kollegors elever en lunchkonsert och på onsdag ska mina tvår äntligen få spela upp sina 70-talslåtar. det kommer, om alla skärper sig, bli skit bra. Kom gärna och kika. 20 spänn kostar det. Kl. 19.00 på onsdag. Östra Gymnasiet.

Jag måste ta tag i min träning igen. En gång i veckan känns alldeles för lite. Det mest pinsamma är att jag har gymet tre decimeter från min musiksal.... Inga ursäkter alltså. Skärpning Almqvist!
Nu ska jag i alla fall titta på sport...
Tjing tjong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0